090708 - MJ!

Hej alla, hoppas allt är bra med er.
Detta inlägg kommer jag tillägna Michael Jackson, The King Of Pop.
Har inte skrivit något om honom innan men det var inte på grund av att han inte är min största idol utan det är för att jag inte vet vad jag ska skriva. Jag trodde faktiskt inte det var sant när min mamma skickade sms till mig den morgonen. Jag tänkte, nej inte Michael, han kommer leva för alltid.
Mitt hjärta dör en bit när jag hör folk prata skit om honom, folk som inte ens kände honom och visste väldigt lite om honom. Hur kan man dömma en person utan att ha träffat den? Genom media har många gjort sin uppfattning, han ändrade sig från mörk till vit, han opererade sin näsa m.m, han gjorde illa barn. Visst han var vit de sista åren men kom inte och säg att han gjorde det själv, det finns en sjukdom som gör att ens pigment ändrar sig, detta drabbar mörka personer mer. Dessutom skedde det inte över en natt utan det var en lång process och att han dessutom fick en annan sjukdom som inte gjorde att han tålde soljus.
Och sen att han har opererat sig, OCH?? Hur många gör inte sånt var dag i Hollywood? Efter hans barndom kan jag verkligen förstå honom om han inte var nöjd!
Det med barn, han älskade sin familj och sina barn väldigt mycket och det han var anklagad för blev han dessutom friad från, så varför fortsätta prata om det.
Michael tog emot så mycket skit, han gjorde nästan inga intervjuer och då fick media ta till andra sätt att göra rubriker, dvs skvaller. Stackars, stackars, stackars Michael.
Det finns många orsaker till varför ett hjärta slutar slå och vi kan bara undra hur Michael egentligen hade det, han gick igenom så mycket och jag hoppas folk låter honom vara och att han får Vila I Frid!
Jag har haft honom som idol sen jag var mycket liten, samlat på alla hans cd skivor och han kommer alltid finnas i mitt hjärta. Hans musik kommer leva för alltid och jag ska lära mina barn allt om honom, berätta sanningen för dem.

Min favorit låt som jag alltid lyssnade på när jag var mindre och ledsen är You are not alone . Det måste vara en av hans finaste låtar, han fick mig att känna att jag faktiskt inte var ensam och jag grät mig till sömns många nätter med den låten på. Bara jag hör låten nu så börjar jag gråta, han var en sån ensam människa och ändå gjorde han så mycket åt oss andra så vi inte skulle känna oss ensamma. TACK Michael, för att du fick mig att känna att jag var något värd!

När man såg Michaels dotter på minnesceremonin, då brast jag i gråt. Man ska inte behöva förlora sin pappa i så ung ålder. Man hörde dessutom på henne att han var verkligen en bra pappa, nu tyvärr borta från dem.
Ikväll kommer jag sova med mitt Michael Jackson påslakan, jag hoppas han har fått lugn och ro nu när ingen kan komma med mer skit, bara synd han skulle lämna oss så hastigt och i ung ålder!
Han gav mycket till oss, nu är det vår tid att ge framtiden hans musik!



Vila I Frid Michael Jackson
F. 29 Augusti 1958
D. 25 Juni 2009

Kommentarer
Postat av: Linda

2009-07-08 @ 16:24:02
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Linda

hm kom visst ett tomt inlägg skumt.. haha

Vi ska skaffa katt i slutet av juli wei:)

Ska bli himla mysigt.

Hur är allt annars då?

Här kör jag nya tag efter en vecka med snask:)

Hoppas jag ska få gå ner något till nästa vecka haha:)

2009-07-08 @ 16:25:44
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag håller med dig om det du skriver om Micheael. Men jag tror att han lär bli som Elvis Presley att "han inte är död" utan lever fortfarande. Han lär ju alltid leva eftersom han är så stor.

2009-07-08 @ 23:22:05
URL: http://devilvera.blogg.se/
Postat av: Linda

ja ska bli skit skoj med katt igen.

och denna gången bara EN katt:-)

Jag hade ju 2st och min kille med. så när vi flyttade ihop fick vi 4st... dom mådde inte bra och kissade inne, slogs mm.

Nu hoppas jag att det ska funka med bara en att som kanske kan få gå ute lite också:-)

Ska bli himla mysigt att åka och kika på katt med Vilma så hon får vara med och välja:)



Bravo att vi gymmat båda två:-)

Inget godis på två dagar för mig.

Känns bra.

Ska gymma på söndag igen:-)

Ikväll kommer Vilma hem igen och då blir dte inga lata dagar hehe:-)



Vad har du för dig i helgen då?



Vi ska ha kalas för Vilma som fyller 3år på söndag sparar mitt söta tills dess:-)

2009-07-10 @ 09:44:43
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja tyvärr blev det 4st katter. 3honor och en hane.

Hanen blev tyvärr sjuk och fick avlivas.

Då mobbades min hona så mkt att hon bara satt på en byrå, vågade inte gå ner.

Då Vilma föddes var hon så rädd för de andra katterna att hon inte längre vågade gå på toaletten utan började kissa och bajsa i våran säng. Jag tyckte synd om henne så hon fick flytta.

Då Lova sen blev till kände vi att det inte passade att ha katterna kvar. Den ena tog för tidigt från sin mamma och var så folkskygg och icke rumsren efter 2år...

Så vi bestämde att dom fick det lugnare och bättre utan barn.

Nu längtar jag sååå mkt efter en katt igen:-)

Vi ska köpa en från blocket, kommer upp annonser varje dag med kattungar. Blir att vi ska leta efter en kattunge då vi kommit hem från Norrland i slutet av juli.

Vi bor i en 3:a på första våningen. Tänkte bygga nå liten bräda/stege till ena sovrumsfönstret.

Vi bor jätte nära ett träsk och naturreservat och katter mår mkt bättre om dom får vara ute har jag märkt. Men vi får se hur det blir då man helst inte vill att ens katt ska bli påkörd...

Jag tror att det blir jätte kul för Vilma att vara med och välja katt:-)



Efter att jag har tränat har jag fått en enorm kick:-) Mått riktigt bra, dagen efter har jag har underbar träningsvärk.

Jag försöker nu gå 3ggr i veckan mer hinner jag inte med barnen:-)

MEn sambon går på sem efter idag så då ska jag hinna med 3ggr i veckan helt klart:-)

Går promenader eller cyklar på kvällen också dom dagar jag inte är på gymmet.



Mitt sug är enormt! skit jobbigt! allt jag kan tänka på är snask. men jag vill inte stå på plus denna onsdag:-) brukar borsta mina tänder med tjejerna efter middagen vid kl 18 för att minska mitt sug... funkar oftast:-)

Och går jag ut och går då sambon kommit hem från jobbet vid 20 slipper jag sitta i soffan och äta hehe. Vindruvor och nötter blev det en kväll och det kändes toppen.

Jag ska försöka hålla gottat till en dag i veckan för ta bort det helt vill jag inte:-)



Idag ska våran tv säljas och den nya ska upp. Och så ska Vilmas cykel sättas ihop :-)

Imorgon ska jag gymma.

Annars är det bara kalas och sambon sem som är planerat:-)

Ska bli så mysigt att ha honom hemma och dela på ansvaret med barnen:-)



Bra att ni går ut och går tillsammans blir roligare då man har sällskap.



nej nu ska jag laga frukost och senare kommer min pappa på besök.



ha en bra dag och toppen helg!



Kram kram!

2009-07-11 @ 08:09:37
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nice blogg

2009-07-12 @ 20:40:07
URL: http://mizzfine.blogg.se/
Postat av: Anonym

jadå, är allt bra med dig då?

2009-07-13 @ 22:23:09
URL: http://mizzfine.blogg.se/
Postat av: Anonym

I helgen var man ute och festade loss. Själv då? Vad gjorde du i helgen?

2009-07-14 @ 11:50:18
URL: http://mizzfine.blogg.se/
Postat av: Linda

hej!

vägning imorgon....spännande:)

2009-07-14 @ 20:02:54
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jasså har du sambo? Va kul !!!!

2009-07-14 @ 22:08:50
URL: http://mizzfine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Va kuul!! Försent att säga grattis? Jag har ingen aning om jag ska dit. hurså? ska du dit?

2009-07-15 @ 21:16:56
Postat av: Mia =)

Allt som är - på vågen är superbra:) Fortsätt såhär så ska du se att det ger ett bra slut resultat =)



kramar

2009-07-15 @ 23:52:40
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad roligt. vad gör du nu när du har sommarlov? Jobbar du något? Stoor kram

2009-07-17 @ 21:44:29
URL: http://mizzfine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag jobbar som en galning. Har inget liv förutom jobb. snart börjar skolan så man har lite ångest.

2009-07-20 @ 16:30:04
URL: http://mizzfine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0