090703 - 4 månader!

Hej alla, hur mår ni denna fredagen?
Det är fint väder idag igen och vem vet när det försvinner så man får passa på.
Jag skulle och tränat idag, skulle egentligen varit där nu men jag har verkligen ingen lust idag, vet faktiskt inte varför, sitter här med kläderna på och är redo. Men har tränat 3 dar denna veckan, så tänkte ta imorgon eller söndag med, tänkte att kroppen skulle få vila lite idag.

Idag firar jag och min sötis 4 månader, varav vi har varit sambo 1 månad :) Kan inte förstå hur snabbt tiden går, känns som det var förra veckan vi träffades första gången :P Sötisen ska köpa med sig pizza när han slutar jobba.

Tänkte slänga in en dagens outfit men då jag har bara träningskläder var det inte så lockande, kanske fixar en innan jag ska och handla :)

Slänger in en bild på min lilla katt Gucci :)



Har inte så mycket mer att säga, ska umgås med sötisen lite innan han ska gå iväg.. Sen blir det att duscha och fixa sig innan man cyklar och handlar..

Hoppas ni är ute så mycket som möjligt idag, njut av solen :)

Kommentarer
Postat av: Mia =)

Jag har varit och övningskört, min sambo har jobbat och nu så ska vi bara ta det lugnt med lilla familjen.

Själv?



Tack detsamma! =)



kramar Mia

2009-07-03 @ 18:09:57
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Mia =)

Enligt mig Ja, enligt körskolelärarna Sådär! :/

Oh vad gott, bra att du gjordedet & det ger ju resultat=) När du väl har vägt dig och gått ner så känner man bara för att fortsätta, tror att motivationen kommer därifrån :)

2009-07-03 @ 18:58:35
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Linda

haha energi nja vet inte om jag verkligen har det:-)

Jag kör bara på i samma höga tempo hela dagarna.

Dock är det himla skönt att komma ut på kvällen och resa huvudet:-)

Kom att tänka på din sambo.

Stöttar han dig? Har ni bra kostvanor?

Kan inte ni bara efter att ni ätit middag gå ut och gå en sväng?=) tex



Ang träningen är jag inte så oroad:) Jag har ju hela livet framför mig. Brukar också tänka att jag vill inte bli för fixerad. Vill ju leva livet och inte vara på hel spänd bara jag hör en påse prassla.

Det tar tid att gå ner det sista tror jag:) Och bestämmer jag mig för att sluta med godis så hoppas jag att jag kan hålla det för jag behöver nog inte det där extra sockret haha:)

Och cola får jag nog försöka hålla till någon gång i veckan bara.

Tror att jag fixar det:) Ska köpa hem nötter ist det är himla gott och bär MUMS:)

Börjar känna mig peppad att fixa att gå ner mina kilon:-)



Tycker verkligen du ska kolla på bibblan om dom inte finns att låna:) För jag tror att hur mycket du än går ner och har en låg självkänsla kommer du aldrig att känna dig nöjd...

Mias tips är att man står vid spegeln på kvällen och säger högt "Jag älskar dig"... varje kväll.

Man ska intala sig bra saker ist för allt det negativa man säger till sig själv.

Tänk om man bara kunde ta bort dom dumma tankarna man tänk/tänker om sig själv och bara säga snälla saker. Det tar ett tag innan man börjar känna sig bättre eller hur jag ska säga. Känns inge kul till en början. Men det ger resultat.

Hon tipsar även om en "må-bra-bok". Där i ska man varje dag skriva 3 bra saker om dagen som varit.

Tex att man var modig som gick och simmade, att man var stark som stod emot godis suget;-)

nej säger dte igen, låna hennes böcker självkänsla och mer självkänsla (tror jag dom hette):-)



När man just fått barn bli hormonerna som tokiga och jag är himla känslig för hormonrubbningar.

Efter ca 1år kändes det som jag hade ställt om mig i huvudet igen feter förlossningarna.

Man blir som i tonåren gånger 1000 haha INET roligt:-)

Någonstans där insåg jag att hur mycket jag än försöker att vara bäst på allt så går det inte!

Hur mycket jag än vill ner i vikt blir jag inte nöjd om jag inte börjar älska mig själv.

är helt galet att andra får säga "jag älskar dig" och man säger det tillbaka. Men aldrig tänker man att jag ÄLSKAR fan mig själv?=)

Jag älskar mig själv för att jag fött två underbaar människor! Jag älskar mig själv för att jag är jag! Finns bara en av mig och en av dig! Vi lever ett liv och det är NU:-)

Vi är friska och hela!

Vi kanske inte väger det vi vill MEN det går att ordna om man kämpar och har folk som stöttar en:-)

Tillsammans blir vi starka!



Jag äter nu minipillret cerazette och mår rätt bra av dom.

Är vanligt att man går upp i vikt av ppiller och får humörsvägningar och sockersug.

Men du verkar inte kännt av något sånt med dina piller? Och det är himla bra iaf:) Men jag är som sagt väldigt känslig för hormoner så:)



Ang målsättningen; Säg 6kg på ett halvår 1kg/mån och har du gått ner MER än dte är det ju toppen!:-)

Mindre tror jag inte du gått ner. Tror som sagt det är lätt att man sätter upp för höga mål och man ska ju som sagt kunna hålla vikten sen med:)



Jätte bara tt du ska mäta dig:) jag såg stor skillnad på måttbandet då jag tränade i våras:)

Är skit kul att se att dte händer något fastän vågen kan stå stil=)



och jag hoppas du övervinner din "rädsla" för att simma själv. Gå till simmhallen en tid då det inte är så mycket folk där? Simma ute?

tror att det kommer gå jätte bra:) att du kommer tycka att det är jobbigt till en början men sen kommer du vara himla nöjd att du tog mod till dig:)



Du har inte msn? isf får du gärna adda mig där, skrev in min mailadress.

Börjar bli låånga inlägg här du hehe:)



MÅNGA kramar!



just det super söt katt du har:)

Och BRA att du tar en vilodag:)

2009-07-04 @ 08:20:27
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: MammaMia!

Enligt dom har jag kommit halkvvägs. men dom vill att jag ska lägga ca 30-35 000:- på mitt körkort. Men det gör jag inte helt enkelt! Så jag ska plugga en massa och istället köra bara privat nu i 2 - 3

månader sen så kör jag någon gång till på körskolan. Dom vill att jag ska köra 25-30 lektioner till... :S Nej tack inte på körskolan! Dyrt



Idag ska vi bara ta det lungt, kanske gå till parken eller något==)



dudå?

kramar

2009-07-04 @ 10:51:05
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: MammaMia!

Hej Malin!

Jag tänkte bara höra med dig hur gammal är du och hur lång är du? tänkte vi skulle skriva det på min blogg, för läsare undrar =)



kramar

2009-07-04 @ 10:58:43
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Linda

hej!

återkommer imorgon med ett svar till dig hehe:)

Ska se film här nu och har inte tid att svara på det långa du skrev:)

Men det kommer imorgon, har massor att skriva hehe

Ha en bar kväll!

Kram!

2009-07-04 @ 22:06:20
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej igen.



Jo som mamma har man väl någon extra energi för att orka hinna allt? hehe



nej jag skulle ALDRIG ta bort colan helt det är ju underbart gott:)

tror dessutom att till hösten då jag jobbar ingen kommer jag inte små äta godis mm på kvällarna utan vara grymt trött och sova ist:)

bra att du kunde stå emot frestelsen att köpa:)

Är jätte bra om din sambo och du går ut och går:)

Kul att göra något tillsammans efter en lång arbetsdag:)



Ja böckerna är toppen! Ska leta fram mina igen och läsa dom:) Man kan aldrig träna sin självkänsla för mkt:-) utan dte är osm ett konto man måste fylla på varje dag med snälla tankar och ord.



oh mina hormonrubbningar ja du haha... kan ge exempel:

Sockersuget blir större

Humör rubbningar dvs ena sek glad nästa arg och sen ledsen

Gråter för allt och inget ibland

Det är vanliga biverkningar dock:)

Skönt att du inte känner av något:)

Nej det bästa är ju att man inte har någon ägglossning och mens:)



aha är 5kg en klädstorlek. Låter nog rimligt för jag vill ner en strl:)

Ja jag ser mer på måttbandet då jag tränar och äter bra än på min vikt. Men då jag inet har så mkt som ska bort är det vanligt att dt blir så.

Bygger ju muskler och det väger mer än fett.



skoj att du lagt till mig=)



Jag har haft 4st katter samtidigt som mest. Vet att dom kan vara lite speciella hahaaa:)



Vad hittar du på idag då?



Kram //Linda

2009-07-05 @ 07:51:16
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0