090702

Hej alla! Hoppas ni mår bra idag.

Kan ni tänka er, jag gick faktiskt och tränade idag med!! Kors i taket nästan, nej men har varit där 3 dar nu så känner mig hyfsat duktig, blir en dag imorgon med sen tar jag helg :)

Körde på riktigt hårt idag och svetten den rann kan jag lova er, jag undrar om många drar till stranden istället för gymmet? Vi var nog inte fler än max 7 där idag, vilket jag kan tycka är skönt.

Annars har det inte hänt så mycket idag, gick och bokade tvätt tid precis, på lördag är det dags. Efter all denna träning kan det vara bra att tvätta igenom lite linnen och så, sötisen hade lite att tvätta med :)

Oj jag måste bara berätta vad som hände igår, jag hade precis lagt mig och ropade på min katt Gucci, hon kom inte så tänkte att hon sover nog någonstans. Kollade under vår fåtölj och där var hon ej så bad sötisen kolla lite, men hon var inte någonstans. Kan ni förstå hur rädd jag blev då? Sötisen upptäckte att dörren till uteplatsen var uppe och gissa vem som sprang runder där ute. Jo Gucci.. Suck, vi fick springa som dårar mellan alla våra grannars trädgårdar och inte hjälpte det, hon var så rädd att hon bara sprang. Vid ett tillfälle sprang hon in till en granne och gömde sig under soffan, han försökte locka med skinka men gick ej, TACK för all hjälp. TIll slut sprang hon ut från hans lägenhet och vidare.. Och så efter många om och men så sprang hon in där hon hör hemma. Hon bara låg här inne, usch det var det värsta jag varit med om. Var så rädd att hon skulle springa vidare och aldrig till oss :( Vill inte förlora henne så aldrig att jag ska ha öppet mer så hon kan smita.

Men till något annat, någon som har tips på hur man kan få tillbaka sin motivation med träning osv nu när det är sommar och annat lockar? Det känns mycket som att median i dagens samhälle "tvingar" en till att vilja vara smal, dessutom är det inte så kul att prova kläder och inget passar. Visst tröjor passar bra men inte byxor och då känner man sig bara tjock och dum. Ska det verkligen få vara så? Att man inte kan få vara glad och nöjd med sig själv bara för somliga har fått för sig att alla ska vara smala?

Jag tränade väldigt bra innan, körde 4 pass i veckan och gick ner det jag skulle, men sen gick något fel. Jag kände jag behövde träna 5 pass, ja ibland 6 pass med och gjorde jag inte det så mådde jag dåligt. Även maten gick fel, jag tillät mig att äta gott på lördagar och när lördagen väl kom så tänkte jag att nej ska inte äta för det är inte bra. Dubbelmoral eller vadå? Vardagsmaten med, mådde dåligt bara när jag åt. Som tur var så hade jag folk som fick mig på andra tankar, då min familj bor 1 timme bort så pratade vi över telefon men Jenny var den som fanns där alltid, det är hon jag tränar ihop med och hon som sa ifrån när hon märkte detta.

Men nu känner jag mig bra igen, tränar det jag ska och försöker låta bli godsaker, imorgon blir det pizza fast det inte är lördag. Det är för jag och sötisen firar 4 månader! :D

Jag slänger in en dagens outfit:




Jeans: Cubus
Linne: Gina Tricot
Tröja: Gina Tricot
Skor: Köpta på Dollar i Hudiksvall (samma material som foppatofflorna men dessa är ballerina)
Klocka och ring: Cocoo.se

Det är allt för just nu, lite långt blev det men hoppas ni orkar läsa allt!

Njut av solen, vem vet när regnet kommer ;)

Kommentarer
Postat av: MammaMia!

Hej malin!

Vad kul att har kommit igång bra. Det har jag också, inget godis på 2 dagar! =)

Motivationen kommer ska du se. Nästa gång du ska väga dig är poå onsdag, eller ja du får ju väga dig innan men vi skriver in vikten då:)



Jodå med oss är det jättebra, vädigt5 svettigt ute bara =)



kramar

2009-07-02 @ 17:29:24
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Mia =)

Jag vet inte vad jag gör faktist, tror det är för att jag har att göra hela tiden:) Har inte tid att äta, så mitt tips till dig är att sysselsätta dig hela tiden:) En liten piggelin kan man unna sig, där är inte mycket fett i dom. =) själv ska jag äta en när det är supervarmt ute.



kramar

2009-07-02 @ 18:41:58
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: MammaMia!

Det var synd att du inte gillar piggelin för det är det nyttigaste glassvägen. Men du hittar nog något annant gott..Som är nyttigt =) Vad har du hittat på idag?



kramar

2009-07-02 @ 20:10:47
URL: http://ungmammamia.blogg.se/
Postat av: Linda

Hm...

Jag har ingen lust alls att gå in på gymmet såna här härliga dagar.

tar mig ist till badet och leker med barnen. Går dit och hem. Jag går sen en lång sväng på kvällen.

Jag hoppar oftast över sötsaker (sitter just nu med lite godis och njuter av värmen och lugnet)

Jag tror inte på att förbjuda vissa saker helt, då vill jag bara ha det ännu mer.

Jag tror också att man inet ska ha för höga krav på sig själv! Gymmat 3ggr i veckan det är toppen:-) inte behöver man gymma 5dagar i veckan nejnej då blir man kanske jätte less? och när ska kroppen återhämta sig?=)

Sen ag fick barn har jag haft en riktigt idetitetskris. Ofta gråtit och tyckt att jag inet duger och ser hemsk ut. Men nu är mina hormoner lagt sig börjar jag inse att jag inte ser ut som jag tror. Att jag duger som jag är. Att jag MÅSTE lära mig att tycka om mig själv för den jag är!

tro att du har för höga krav och mål?

Sätt upp ett litet delmål? Och ta inte ut dig på gymmet för det ska vara ROLIGT att träna:-) nja inte alltid men oftast?

Kanske skulle du tycka att någon annan träningsform skulle vara roligare? träna i grupp/klass kanske? simning, cykling=)

hm oj detta blev långt=)

Hoppas det gav dig något:-)

Tycker att du verkar kämpa på himla bra!

kram!

2009-07-02 @ 20:35:58
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har himla svårt att hitta tiden att ta mig till gymmet med två barn och en kille som jobbar dumma tider:-)

Det är min ursäkt:) hoppas verkligen hitta tiden då han går på semester.



Jag har ett SJUKT sockersug. Är riktigt beroende och mina humörsvägningar är hemska den dagen jag slutar äta godis och dricka cola. Är skit jobbigt faktiskt. Har jätte svårt att låta bli snasket om det finns hemma.

Och sitter vi på kvällen och ser på tv vill det gärna slinka ner nå sött ist för nå frukt som e lite nyttigare:) hehe man e inte mer än människa.

För mig blir det kaos då jag förbjuder mig något jag vill ha. allt jag kan tänka på då är hur mkt jag vill ha något hehe:)



Jo över upp min självkänsla, varje dag!

Har du läst Mia Törnbloms böcker om självkänsla?

Dom är riktigt bra tycker jag.

Jag försöker tänka att jag är vacker, unik och en bra mamma.

Försöker intala mig att inte ha så höga krav på mig själv ang allt. tex vara i toppform, ha ett välstädat hem och vara en glad och rolig mamma...

Jag hinne rinte ibland träna, att ha ett kliniskt rent hem med två små barn går inte...hehe bara att jags ka inse det, jag är inte jämt en glad och rolig mamma och det gör inget.

Har väl ständigt dåligt samvete för en massa...

Saker man vill göra och hinna... sen blir det inte som man tänkt. När jag blir deppig "unnar" jag mig gärna något sött... och känner mig lite gladare för en sekund...



Fråga dig själv varför du mår som du mår?

Jag har insett att min mamma påverkat mig mkt mer negativt än jag någonsin kunnat trott.

Vill inte gå in för djup på just det men jag börjar känna mig lik min mamma, hon var inte heller så nöjd med sig själv och påpekade ofta hur hon såg ut osv. Hennes sätt att vara har verkligen påverkat mig och jag försöker nu bryta mina dåliga mönster.



En annan tanke är om du äter något ppiller eller så?

Jag mådde rätt dåligt av några av dom piller jag ätit. Jag var deppig och självkänslan var riktigt dålig...



Och sätt upp ett delmål:) kanske 1kg i månaden? och om ett halvår ca -6kg?

Väger du dig endast?

Jag brukar även mäta mig ibland, för muskler väger mer än fett.Är ett bra sätt att se att man minskar i omfång. ett tips:)



Tycker det är bra att du tränar med din vän:)

Men tycker även du ska samla mod och gå och simma själv. Jätte bra för ditt självförtroende att känna att du fixade det!

Jag hejar på dig nu vet du:) hehe



Många kramar!

//Linda

2009-07-03 @ 12:45:44
URL: http://mammasalsklingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0