Påsk och vårväder!

Hej alla, GLAD PÅSK på er och jag hoppas ni har en underbar helg. För min del är det inget påskfirande då jag är ensam här och familjen där. Men mig gör det inget, jag firar annars inte påsk ändå. De senaste dagarna har jag mest packat och anledningen till det är att jag fått en lägenhet! Har till och med skrivit på kontrakt :D så jag är riktigt lycklig. Det blev en etta på 38,2 kvm och dessutom med UTEPLATS! Hello sommar och grillning ;) Även perfekt för min lilla Gucci så kan hon vara ute i koppel och så.

Så fast jag inte flyttar förrän den 1 juni, så har jag börjat packa, redan packat 4 banan lådor och 5 fulla sopsäckar, inte illa va? Men har man saker i sin lägenhet som man vet att man inte kommer använda så varför kan man inte lika bra packa ner det? Jag har rätt fullt i skolan så känns bra att packa lite var dag, jag gillar inte att stressa. Dessutom har jag redan adressändrat, ska ringa både försäkringskassan och trygg-hansa nästa vecka. Är man ute i god tid eller vad?

Måste även ringa min hyresvärd för att fråga hur de hade tänkt sig med min utflyttning ur min nuvarande lägenhet då de la ut den på hemsidan och skrev att inflyttningsdagen var samma dag jag flyttar in i min nya, dvs en måndag! Visst det kan bli att jag slipper dubbelhyror och DET är toppen för är man student så är man. Men jag vet ändå inte hur det ska gå ihop, för jag får nycklarna till min nya den 1 juni men inte säkert jag kan flytta in just den dagen och hur ska den nya kunna flytta in i min gamla? Nej detta är något jag måste höra med dem om, så att jag vet helt.

Något annat nytt tror jag inte där är, jag och min klasskompis och riktigt nära vän är klara förutom en punkt med vår hemtenta som är just nu på 9 sidor! Så det känns super skönt, nästa vecka kan man då fokusera på en komplettering samt skriva om en skit sak för att vi drog från en föreläsning som var under all kritik! Men inget att grubbla över, en halv sida med 1,5 radavstånd, det ska man väl försöka lyckas med.

När jag ligger här i sängen och tittar runt i lägenheten så känns det som om jag ska flytta om en vecka, TOMT med andra ord, haha. Men jag är så lycklig så jag bryr mig inte, bara tanken att jag får en STOR lägenhet, allt över 22 kvm är stort :P Jag får dessutom ett riktigt KÖK :D

Min sötis får jag träffa snart, saknar honom till tusen, visst vi sågs igår men får abstinens om jag inte ser honom var dag. Och för var dag som går så har jag de där fjärilarna i magen, de vill inte försvinna :D Han är bara världens underbaraste och jag undrar hur jag kunde få honom? Vi var på Maxi igår och jag kunde inte sluta att pussa på honom eller ta på honom, som om jag bryr mig om folk tittar, JAG ÄR KÄR!

Nej ska se om disken är torr så jag kan börja diska undan det sista!

Ha en fortsatt bra påsk och helg, glöm för tusan inte att njuta av det fina vårvädert vi har!


Här kommer förresten en liten bild på mig och sötis! Håll till godo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0